Snart är det dags

Snart är det dags för Eurovision Song Contest 2009. Är det någon som kommer ihåg förra årets vinnare? Nej, inte jag heller. Fick göra en sökning för att hitta svaret som var Believe med Dima Bilan men det sa mig fortfarande inget, var tvungen att lyssna på You Tube och då kände jag lite vagt igen den. Den gjorde i alla fall inget stort intryck eftersom jag inte kom ihåg den.

En låt som jag däremot mycket väl kommer ihåg och som var en av mina favoriter var Frankrikes Sébastien Tellier med Divine, mycket bra! Tyvärr fick den en usel placering, inte bättre än 19.

2 thoughts on “Snart är det dags

  1. Om jag inte missminner mig skrev du i ett tidigare blogginlägg att du gillade låten, satsade pengar på den och vann

  2. Jag brukar alltid satsa lite pengar i finalen på Eurovision Song Contest, ofta lite småsummor på olika låtar och placeringar. Själv förstår jag mig inte riktigt på det här med odds men det gör maken.
    Jag lyssnar noga igenom låtarna och sedan väljer jag ut några som jag tror har vinstchans och/eller som jag själv gillar. Det blir lite roligare att titta då.
    Kommer faktiskt inte ihåg hur jag satsade förra året, men jag vann i alla fall ingen förmögenhet, det skulle jag kommit ihåg 🙂

Kommentera

