Modiga kvinnor

Idag var vi fem modiga kvinnor som presenterade lite (sommar)läsning på biblioteket. Jag kände mig i alla fall modig där jag satt på en liten scen i vårt café mitt på eftermiddagen. Jag kände mig riktigt nöjd efteråt, stakade mig inte särskilt mycket och tappade bara tråden en gång, när jag glömde att jag skulle presentera två böcker efter varann (hur jag nu kunde glömma det, vi hade ett väl uppgjort schema och jag skulle bara presentera 3 böcker!). Jag har aldrig gillat att prata inför publik, blir vansinnigt nervös och börjar svamla och glömma bort vad jag skall säga och så brukar det börja hetta i ansiktet och jag känner att jag blir alldeles rödflammig i ansiktet och på halsen. Men inte idag! Jag var väl förberedd, hade ett manus som jag följde till punkt och pricka, vartenda ord jag skulle säga var nerskrivet och väl inövat, hade tagit tid med äggklockan och kände mig lugn. Och det gick bra, en knuff framåt för självförtroendet. Det var helt frivilligt men jag kände att jag för min egen skull måste delta, måste övervinna min rädsla för att tala inför publik, och det går bättre för varje gång. Det var andra gången vi presenterade lästips för våra låntagare och vi har redan prickat in ett tillfälle till, i december.

Jag tyckte att vi alla fem gjorde ett jäkla bra jobb, synd bara att våra låntagare lyste med sin frånvaro. Det var bara en handfull personer som satt ner och lyssnade. Vi får nog jobba med markndsföringen lite bättre till nästa gång.

Det mest anmärkningsvärda var att jag tyckte att det kul.

5 thoughts on “Modiga kvinnor

    • Ja, det kändes bra särskilt om man som jag alltid tyckt att det varit en plåga de gånger jag har varit tvungen att ”framträda”. De enda jag känt mig någorlunda bekväm inför har varit mindre grupper av pensionärer, men de är ju alltid så snälla.
      Hur som helst, vi var alla väldigt nöjda efteråt. Här är böckerna vi presenterade.

  1. You made my day! Både i torsdag och när jag läser det här! Jättekul att du dels tyckte det var ROLIGT och dels gav ditt självförtroende en kick! Vi var superbra och jag är riktigt riktigt stolt över oss! Trevlig helg! //Sara

    • Ibland är jag lite trög i starten, det har tagit några år att komma så här långt 🙂 men med så fantastiska arbetskamrater….

  2. Duktigt jobbat! Visst är det kul, det kommer fler, det sprider sig sakta som ringar på vattnet! En stor artikel i Gävlebladet kan göra susen. Bjud in dom nästa gång.
    Signe

Kommentera

