Backe upp och backe ner

Semestrar för tillfället i Bristol och för er som inte redan vet så är Bristol en otroligt kuperad stad. Det är backe upp och backe ner och det är inga små backar heller, ånej. Idag gick vi uppför en gata som gick nästan lodrätt rakt upp (det kändes i alla fall så) , skulle nästan behövt klätterrep och syrgas och då tycker jag att jag inte är helt otränad, brukar försöka springa en 30-minuters runda och köra några 50 minuters pass på motionscykeln varje vecka, men ändå var det med ansträngd andhämtning som jag så sakteligen tog mig upp till toppen. Det är tur att klimatet är ganska milt så de har inga vintrar med snö och is (annat än undantagsvis) för jag skulle absolut inte vilja halka omkring på de här berg-och dalbanorna som kallas gator.

Clifton-suspensionClifton Suspension Bridge, Bristol

Har hunnit med  flera pubbesök och även de speciella Steak night och Curry night med mycket  bra priser som en pubkedja ha .  När vi satt och åt vår curry utbröt ett vilt slagsmål i en annan del av puben, ett par ölglas kastades omkring (ingen blev skadad) och när bråkstakarna kördes ut blev vi andra inlåsta tills polisen anlände, men för övrigt var det en lugn kväll.

Besökte en Arts & Crafts Exhibition idag med lokala konstnärer, inhandlade ett par ursnygga örhängen i färgat glas och silver.

Har gjort tre försök hittills att besöka utställningen med Banksy som pågår just nu men köerna är enorma, ca 2 timmar i första kön för att få en stämpel som ger en tillträde till nästa kö som är på minst  30 min.

Kommentera

