Nej, ingen Banksy den här gången, tyvärr

Tyvärr blev det inget besök på utställningen av Banksy när jag var i Bristol – köerna var alldeles för långa. Jag provade åtminstone tre gånger men vid alla  tillfällen var det lika långa köer, minst två timmar i den första kön för att få en stämpel som gav en rätt att köa i en ny kö för att komma in och den kön ringlade sig också väldigt lång. Sonen påstod  att han sett folk köa tidigt på morgonen långt innan det öppnade och då ska man ha med i beräkningen att utställningen hade varit öppen i två månader när jag var där. Nej det fanns annat att göra än att köa halva dagen i strålande sol.
Däremot passerade jag den här båten (Thekla) nästan varje dag och på den fanns ett av hans verk, se längst ner mot vattenytan.

theklaimages2

Bristol är en trevlig stad att promenera i, bra för motionen eftersom det är otroligt backigt, men också för de trevliga promenadstråken längs hamnen där man kan ta en vilopaus och svalka sig med en öl på en av alla de många flytande pubar/restauranger som finns. Mindre kul var att varje morgon vakna upp av det högljudda skrikandet från alla måsar, jag trodde aldrig att måsar kunde föra ett sånt oväsen, man behövde ingen väckarklocka i alla fall.

Kommentera

