Lovande start på ny serie

Det har blivit en hel del TV-tittande de senaste dagarna, men det är väl det julen är till för – att ta det lugnt, äta choklad och annat godis och att titta på TV. Såg i söndags  första avsnittet av Damernas detektivbyrå och jag måste säga att jag gillade det skarpt. Jag har inte läst böckerna så jag visste egentligen inte vad jag kunde förvänta mig men det blev en positiv överraskning. Jag fick också en favorit, den tillknäppta sekreteraren. Jag ser verkligen fram emot avsnitt två.

Böckerna, skrivna av Alexander McCall Smith, om Precious Ramotswe och hennes detektivbyrå:
Damernas detektivbyrå – The No 1 Ladies’ Detective Agency
Giraffens tårar – Tears of the Giraffe
Vackra flickors lott – Morality for Beautiful Girls
Kalaharis skrivmaskinsskola för män – The Kalahari Typing School for Men
Livets skafferi – The Full Cuboard of Life
I muntra damers sällskap – In the Company of Cheerful Ladies
Lycka och ett par blå skor – Blue Shoes and Happines
Den gode maken på Zebra Drive – The Good Husband of Zebra Drive
Miraklet på Speedy Motors – The Miracle at Speedy Motors
Tedags för normalt byggda damer – Tea Time for the Traditionally Built

One thought on “Lovande start på ny serie

Kommentera

