Otroligt vackert omslag

Lite Art Nouveau över det, med bladen och stjälkarna i relief. Men innehållet blev en besvikelse. Hade stora förväntningar på den här boken av två anledningar: 1)  Historisk roman med som det verkade, intressant innehåll. 2) En av de nominerade (longlist) till Orange Prize for Fiction.  De flesta böcker som jag läst, som varit nominerade till den utmärkelsen genom åren, har varit intressanta och mycket läsvärda.

Den här är också säkert bra men tyvärr gav jag upp efter halva boken. Jag kom aldrig in i den, mest beroende på språket och det sätt den är skriven på. Tyckte att den svårläst eftersom det inte ”flöt på”.

Den handlar om July, slav på en sockerplantage på Jamaica på 1800-talet.

The Long Song av Andrea Levy

6 thoughts on “Otroligt vackert omslag

  1. Skönt att höra att det är fler som har svårt för vissa titlar!!!

    Ja, verkligen ett vackert omslag. Synd bara att du inte tyckte om innehållet!

  2. Personligen tyckte jag inte att omslaget var speciellt vackert heller. Inte fult, absolut inte. Men för mig är det inte lockande alls. Intressant det där med smak.

    • Visst är det tur att vi har olika smak, skulle bli förfärligt tråkigt annars. Jag håller fortfarande på att omslaget är vackert, precis i min stil men jag anar nog vad du skulle ha föredragit….en liten storögd mangafigur bland stjälkarna.

    • Hmm…där hade jag lite fel…nätstrumpor, ja det skulle jag kanske ha begripit. Inte riktigt vad jag menar med vackert omslag, men vi är ju alla olika…

Kommentera

