Nobelpristagaren

OK, lika bra att erkänna direkt – jag har inte läst något av Mario Vargas Llosa och jag kan väl inte påstå att jag tänker köa på någon av hans böcker heller (alla böcker av honom lånades redan efter några timmar på biblioteket där jag arbetar, jag tror att det bara var en på spanska kvar när jag gick hem). Jag är inte så förtjust i sydamerikanska författare, även om man inte ska dra alla över en kam.

Men det var i alla fall kul att det var en välkänd författare, en som många hört talas om och vars böcker finns översatta till svenska.

Kommentera

