Vilken fiktiv figur är du?

Gjorde ett litet test hos Nationalencyklopedin om vilken fiktiv figur man var mest lik

Av 150 fiktiva figurer var jag mest lik – Mumintrollet.
Mumintrollet är ärlig, konservativ och lättsårad. Familjekär och vill inte flytta hemifrån.

Typiskt! Jag som aldrig gillat böckerna om mumintrollen, tyckte inte om att läsa dem som barn och har följaktigen inte läst dem för mina egna barn.

Jag tyckte inte heller att det stämde in speciellt bra på mig, tycker inte att jag varken är konservativ eller lättsårad och inte hade jag några problem att flytta hemifrån och lämna familjen, jag flyttade i och för sig inte speciellt långt bort.

16 thoughts on “Vilken fiktiv figur är du?

  1. Jag blev Joakim von Anka, världens rikaste anka men samtidigt den snålaste, efter att ha valt ‘firar gärna och är generös mot andra’. Jag vet inte, men jag tycker nog nästan att det skulle ha uteslutit det alternativet oavsett vilket.

  2. Hej,
    en Mumin låter fint, fast konservativ… Oftast är det en negativ klang över det ordet men det kan ju även vara positivt! Jag blev en Kulla-Gulla, en godmodig och omtänksam föräldralös flicka. Visade sig vara rik men behöll sitt goda omdöme. Nja jag vet inte det jag 😉
    Kul test!
    mvh ewa

  3. Ping: Skönhetsgudinna? Nja « enligt O

  4. Det är i alla fall variation på figurerna men är det någon som tyckte att de träffade rätt….verkar inte så.
    Jag gillar också den här sortens enkla och roande tidsfördriv med inte alltför många frågor att besvara.

  5. Själv blev jag David Copperfield…
    Sitter gärna under korkeken, med ett par få nära vänner och en kort stubin? Nja, stämmer det in så bra på honom?

  6. Jag blev Mowgli!

    Förstår att det blir en del engelska när du pratar engelska hemma. Vad kul det måste vara att då få göra inköp på engelska där du jobbar!

Kommentera

