Svettigt att spela TV-spel

Livet är sig inte likt hemma hos den luttrade bibliotekarien. Persiennerna är nerdragna, möblerna i vardagsrummet dragna åt sidan och TV:n vänd bort från soffan. Och vad är orsaken till detta? Jo, xbox 360 Kinect. En liten manick med inbyggd kamera som man kopplar till sin xbox 360  och vips har man ett spel som styrs med kroppsrörelser (som bilden nedan visar) – otroligt roligt!

 Förutom den lilla svarta manicken och ett spel så behöver man ordentligt med svängrum för man får hoppa, ducka,vifta med händer och armar, svänga i sidled, sparka o.s.v. Jag har åkt gummibåt i hisnande fart nerför en vild flod, provat hästhoppning med en totalt omöjlig häst som inte ville hoppa utan dundrade rätt in i hindren, vunnit ett par omgångar i straffsparksskjutning (maken inte alls glad eftersom han förlorade), provat glidflygning men det var lite för mycket berg i vägen, åkt störtlopp, försökt freda mig mot ett stim ondskefulla fiskar instängd i en glaslåda och fullständigt tagit ut mig efter flera omgångar på en hinderbana.
Nu har jag träningsvärk i armar, rygg och axlar – kunde väl aldrig tro att man skulle bli trött och svettig av att spela TV-spel. Men roligt är det!

6 thoughts on “Svettigt att spela TV-spel

  1. Rekommenderas! Bra motion och särskilt under julen med tanke på all julmat och julgodis. Efter 1½ timmes spel var jag svettig och fullständigt slut, behövde sannerligen inget gympass den dagen.

  2. ….och panga lite bubblor och annat kul….perfekt för svinkalla vinterdagar när man inte vill gå ut.

  3. Hej! Såg att du har läst Mordbyn av Andrea Maria Schenkel. Jag undrar VEM som mördade familjen? Jag fattar inte… Tacksam för svar 🙂

    • Hej! Jag har skickat svar direkt till dig….. i alla fall den jag tror är mördaren men jag är ganska säker på att jag har rätt.

Kommentera

