Korsord

Känner mig ganska stolt just nu efter att ha löst ett korsord. Inget märkvärdigt alls tycker nog de flesta men för mig var det en bedrift. Jag är ingen bra korsordslösare, värdelös om jag ska vara ärlig. Jag har börjat på oräkneliga korsord men aldrig lyckats lösa ett helt, med alla rutor ifyllda (förutom barnkorsord när jag var liten). Jag har aldrig haft tålamod eftersom jag alltid har fastnat någonstans mitt i, ibland har jag kommit så långt att det bara har fattats en handfull ej ifyllda rutor men sedan har jag inte fullföljt. För det mesta beror det på att jag har tagit en paus från det, en paus som oftast har blivit till flera dagar och sedan har jag inte tyckt att det varit någon idé att fortsätta. Men lika ofta för att jag helt enkelt har tyckt att det varit för svårt, jag har inte lyckats lista ut alla de där fyndiga associationerna eller synonymerna som alla andra verkar ha fattat.

Det här var ett korsord som fanns i bostadsbolagets informationstidning och jag förstår ju naturligtvis att det måste vara ett väldigt lätt korsord eftersom jag lyckades lösa det. Men jag ska i alla fall skicka in det, inte för att jag bryr mig så mycket om priset man kan vinna, nej för mig är det viktigaste att jag för första gången har löst och skickat in ett korsord.

3 thoughts on “Korsord

  1. Grattis! Det är väldigt sällan som jag lyckas lösa ett helt korsord så du är inte ensam. Brukar köpa nån sån där korsordstidning på sommaren. Tycker det är rätt härlig avkoppling.

  2. Tack! Ja visst är det ganska avkopplande. I morgon lägger jag det på brevlådan sen är det bara att vänta och se

  3. Grattis! Sjalv har jag aldrig lyckats med det, tyvarr…jag ar inte alls en korsordsmanniska, tyvarr, har alridg talamodet och kan inte ens minnas om jag nagonsin lyckats fylla i hela… Sa jag ar jakligt imponerad!

Kommentera

