Jag tackar…

…för utmärkelsen Liebster blog award. Snälla Maria på minaboktips.se gav mig den. Jag uppskattar verkligen att någon gillar min blogg men har samma reservationer mot awards som hon har. Med awarden följer vissa åtagande, egentligen skulle jag ha valt ut 5 nya bloggar som jag vill ge en award till. Jag läser massor av bloggar – en del väldigt regelbundet, andra lite då och då eller i perioder, och ytterligare ett antal som jag hamnar hos mer eller mindre av en händelse. De flesta förtjänar en award/uppskattning av något slag så det får bli kollektiv utdelning istället. ( Även om jag som Maria inte riktigt vet för vad och varför 😕 , sorry)

Ni alla härliga bloggmänniskor 🙂  som startar utdelning av diverse blogg-utmärkelser, ta nu inte detta på fel vis,  men jag får tyvärr lite associationer till kedjebrev. Man skall kopiera och skicka vidare till x antal personer. Kedjebrev vägrar jag kategoriskt skicka vidare sedan en obehaglig upplevelse när jag var barn (och blev rejält uppskrämd).  Numera kommer de inte brevledes utan via mail, men det är i alla fall samma sak. Jag är alltså inte otacksam på något sätt men det är ”kedjebrevs-formen” som jag vänder mig lite mot.

Kommentera

