Inför ett nytt år

Jag ser att många bokbloggare gör listor på årets bästa böcker men jag bryr mig inte om att göra någon ny lista, min är redan gjord. Jag rangordnar direkt när jag har läst en bok och det får vara bra med det, ingen mening att göra samma sak två gånger. Som vanligt har jag inte alls läst så mycket som skulle vilja, dygnets timmar räcker inte riktigt till och så är jag absolut ingen snabbläsare. Jag förstår inte hur en del hinner läsa 150-200 böcker på ett år, helt ofattbart för mig. Jag önskar att kunde, då skulle min aldrig sinande lista på  Att läsa-böcker betas av betydligt snabbare, men men… Jag väljer bort lite lästid för att istället träna några timmar/vecka, Det blir mest styrketräning, löpning och mitt nyfunna intresse stavgång. Får nog också erkänna att jag känner mig mer nöjd med mig själv efter en timmes träning än efter en timmes läsande även om det senare är mer njutbart.

Har jag några förväntningar eller planer när det gäller min läsning för nästa år? Nej egentligen inte, utom att försöka ta mig igenom de böcker jag släpar hem från biblioteket. Just nu har jag ett par böcker liggande som väntar på att bli lästa – Alison Pick: Far to go – Emma Henderson: Grace Williams says it loud.

Nyårslöften? Nej det har jag också slutat med. Jag brukar ge mig själv lite olika mål att sträva efter men det sker undan för undan under året och inte som några speciella högtidliga nyårslöften.

Jag önskar er alla ett…

Gott Nytt År!

3 thoughts on “Inför ett nytt år

  1. Gott Nytt Ar!!

    Sjalv skulle jag behova prioritera ner lasningen for traning ett par timmar i veckan, det skulle jag ma bra av. Det far nastan bli mitt nyarslofte!

  2. Jag förstår inte heller hur folk hinner läsa så mycket! Är deras dygn längre än mitt eller vadå? Ofta hinner jag inte ens med en timmes läsning om dagen fast jag skulle velat det.

    • Ja ca 1 timme är väl ungefär vad jag hinner läsa om dagen, som allra mest 1½ timme men det tillhör undantagen. Kanske folk läser med dubbel hastighet eller nåt?

Kommentera

